مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 20:452021-01-17بين الملل

پلیس روسیه «الکسی ناوالنی» منتقد سرشناس روس را بازداشت کرد


پلیس روسیه یکی از منتقدان سیاسی روس را که برای نخستین بار از زمان مسمومیت ادعایی خود در تابستان گذشته وارد خاک این کشور شد، در فرودگاه مسکو بازداشت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آلکسی ناوالنی یکی از چهره های منتقد دولت روسیه روز یکشنبه برای نخستین بار از زمان مسمومیت ادعایی خود در تابستان گذشته از آلمان عازم روسیه شد؛ اما به محض ورود به فرودگاه مسکو توسط پلیس روسیه بازداشت شد.

سازمان خدمات زندان مسکو در بیانیه ای اعلام کرد که ناوالنی به دلیل نقضِ محکومیت زندان تعلیقی خود بازداشت شده و تا زمان برگزاری جلسه دادگاه در ماه میلادی جاری در بازداشت خواهد بود.

اکنون ناوالنی با احتمال محکوم شدن به 3 سال و نیم حبس روبروست.

این اقدام پلیس روسیه به احتمال بسیار با موجی از انتقادهای مقامات غربی علیه ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور همراه خواهد بود.

گفتنی است، در پرونده ای جنجالی که به شدت مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفت، این ادعا مطرح شد که ناوالنی تابستان گذشته بدست عوامل روسیه و با استفاده از یک نوع گاز اعصاب موسوم به نوویچوک مسموم شده است؛ اتهامی که کاخ کرملین به شدت آن را رد کرد.

اما پس از آنکه ناوالنی هفته گذشته از قصد خود برای بازگشت به کشورش گفت، سازمان خدمات زندان مسکو اعلام کرد که برای دستگیری ناوالنی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلیس روسیه «الکسی ناوالنی» منتقد سرشناس روس را بازداشت کرد

پلیس روسیه «الکسی ناوالنی» منتقد سرشناس روس را بازداشت کرد