مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 18:102021-01-17بين الملل

سفیر پیشین ایران در پاریس: بازگشت آمریکا به برجام باید شفاف و بدون شک و شبهه باشد


اگر تحریم ها لغو نشود و بازگشت آمریکا به توافق، فقط بازگشت فیزیکی باشد و بخواهد برای لغو تحریم ها موضوعات و شروط دیگری را تعیین و به آن گره زند، - این مسئله سیکل و دایره بی حاصلی را شکل می دهد که مثلا آنها از ایران بخواهند ابتدا تمامی تعهداتش را اجرا کرده و به آنها پایبند باشد و بعد آنها بخواهند تعهدات جا مانده خود را انجام دهند.

سفیر پیشین ایران در فرانسه تاکید کرد: بازگشت آمریکا به برجام باید با حداکثر شفافیت، بدون ابهام، شک و شبهه باشد و زمینه و شرایطی ایجاد شود که از این به بعد هر کشوری هوس خروج از برجام یا طرح مسائل جدید و زائد را نکند.

ابوالقاسم دلفی در گفت وگو با ایرنا، درباره احتمال بازگشت آمریکا به برجام گفت: داستان برجام و کش و قوس های آن که پس از امضای این توافق رخ داد و اتفاقاتی که برآن گذشت، مملو از حوادثی است که باید برای آن تاریخ نوشت.

وی افزود: وقتی برجام امضا شد، دو طرف انتظارات و آرزوهایی را نسبت به یکدیگر و شرایط جدید داشتند.

طرف غربی تصور و ادعا می کرد فعالیت های هسته ای ایران غیرصلح آمیز است و برجام راه فعالیت های نظامی هسته ای را از سوی ایران مسدود می کند.

ایران هم اگرچه هیچ گاه نمی خواست فعالیت غیرصلح آمیز داشته باشد ولی اقتضائات و تبلیغات کشورهای غربی موجب شده بود که تصور دیگری از فعالیت های هسته ای اش ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر پیشین ایران در پاریس: بازگشت آمریکا به برجام باید شفاف و بدون شک و شبهه باشد

سفیر پیشین ایران در پاریس: بازگشت آمریکا به برجام باید شفاف و بدون شک و شبهه باشد