مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 16:552021-01-17بين الملل

آلمان: ناکارآمدی «اینستکس» تقصیر ایران است!


وزارت خارجه آلمان در ادعایی جدید، ناکارآمدی ساز و کار مالی اینستکس را که قرار بود در چارچوب برجام تراکنش های مالی را تسهیل کند، تقصیر ایران انداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، وزارت خارجه آلمان می گوید که ساز و کار مالی اتحادیه اروپا موسوم به اینستکس که با هدف تسهیل مبادلات تجاری با ایران، ایجاد شد؛ همچنان بی اثر است و از زمان تأسیس آن از دو سال قبل تا کنون؛ فقط یک مبادله موفقیت آمیز از طریق آن صورت گرفته است.

در پی خروج آمریکا از برجام، کانال مالی اینستکس در ژانویه سال 2019 با هدف ایجاد امکان مبادلات تجاری محدود با ایران به رغم تحریم های آمریکا، توسط فرانسه، آلمان و انگلیس تأسیس شد.

جالب آنکه آنتیه لندرت زه یک مقام وزارت خارجه آلمان، در پاسخ به سوال یکی از اعضای پارلمان این کشور، مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران مسئول عمکرد ناموفق اینستکس بوده است! وی در این باره مدعی شد: پس از راه اندازی اینستکس، شمار زیادی از شرکت های اروپایی نسبت به همکاری تجاری از طریق این سامانه ابراز علاقه کردند و وارد مذاکره شدند.

اما مبادله تجاری وابسته به عوامل زیاد و اغلب بسیار پیچیده ای است و طرف ایرانی تاکنون با هیچ کدام از معاملات بعدی موافقت نکرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلمان: ناکارآمدی «اینستکس» تقصیر ایران است!

آلمان: ناکارآمدی «اینستکس» تقصیر ایران است!