مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 15:352021-01-17پزشكي

قهوه و چای پررنگ در زمان امتحانات ممنوع!


مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از خوردن قهوه و چای پر رنگ در زمان امتحانات خودداری کنید ولی چای کم رنگ مفید است.

- نسرین علیزاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به استرس و اضطراب دانش آموزان و دانشجویان در زمان امتحانات گفت: در اثر اضطراب و استرس، میزان ترشح هورمون آدرنالین و کورتیزول در بدن افزایش می یابد و به بدن کمک می کند تا انرژی بیشتری برای مقابله با شرایط استرس داشته باشد.

وی بیان کرد: مواد کافیین دار مانند قهوه و چای و حتی برخی کاکائوها در کوتاه مدت سبب بیداری و تمرکز حواس می شوند، اما خواص آن در مدت چند دقیقه برعکس شده و باعث برهم خوردن تمرکز و حتی کاهش یادگیری و در نتیجه افزایش استرس و اضطراب در فرد می شود.

علیزاده بیان کرد: آب میوه های صنعتی به دلیل داشتن شکر و مواد افزودنی، نامناسب هستند و به دلیل این که انرژی زیادی را در لحظه ای کوتاه تخلیه و آزاد می کند، استرس زا هستند.

وی مصرف آب را تسکین بخش خواند و افزود: در طول روز، آب کافی بیاشامید و بیش از نیم ساعت پیش از غذا و یک تا دو ساعت پس از غذا نوشیدن آب اشکالی ندارد اما آشامیدن آب و نوشیدنی ها در وسط غذا سبب اختلال هضم و ایجاد نفخ می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قهوه و چای پررنگ در زمان امتحانات ممنوع!

قهوه و چای پررنگ در زمان امتحانات ممنوع!