مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 07:202021-01-17پزشكي

درمان سندرم تنفسی حاد ناشی از کرونا با رادیوتراپی


نتایج یک مطالعه نشان می دهد درمان سندرم تنفسی حاد ناشی از ویروس کووید-19 با استفاده از رادیوتراپی با دز پایین امکان پذیر است.

- نتایج یک مطالعه نشان می دهد درمان سندرم تنفسی حاد ناشی از ویروس کووید-19 با استفاده از رادیوتراپی با دز پایین امکان پذیر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محققان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در طرحی با عنوان مرور هدفمند در خصوص استفاده از رادیوتراپی با دز پایین در درمان بیماران مبتلا به ویروس covid19 این موضوع را بررسی کرده اند.

بر اساس آن چه در پایگاه نتایج پژوهش های سلامت کشور منتشر شده است، در لیست محدود رویکردهای درمانی، اثربخشی پرتودرمانی با دوز کم (LD-RT) برای بهبود بیماری های مرتبط با التهاب رویکرد جدیدی را پیش پای محققان قرار داده است.

رادیوتراپی با دز پایین با جلوگیری از تولید سیتوکین های پیش التهاب و مانع فعالیت لکوسیت ها و همچنین، مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن این روش اجازه می دهد تا از آن برای بسیاری از بیماران استفاده شود.

به ویژه کسانی که نمی توانند درمان های ضد IL-6 را در کشورهای کم درآمد دریافت کنند.

ولی اشتیاق برای استفاده از LD-RT برای درمان بیماران COVID-19 هنوز خاموش است.

پژوهشگران می گویند: در این بررسی، مکانیسم های LD-RT در درمان غیر بدخیم بیماری ها بررسی شد و سپس در ارتباط با موافقان و مخالفان ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان سندرم تنفسی حاد ناشی از کرونا با رادیوتراپی

درمان سندرم تنفسی حاد ناشی از کرونا با رادیوتراپی