مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 07:002021-01-17اقتصادي

مینو محرز: هر نوع واکسن کرونا تاییده شده را باید تزریق کرد


مینو محرز مسئول ارزیابی علمی واکسن کرونا گفت: هر کشوری هر نوع واکسن تاییده شده ای که دارد موثر است و باید تزریق کرد چرا که باید سطح ایمنی دنیا بالا برود و این واکسن ها گرچه انواع مختلفی دارند اما همگی باعث افزایش سطح ایمنی در برابر کرونا می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ برنا نوشت: مینو محرز گفت:هر کشوری هر نوع واکسن تاییده شده ای که دارد موثر است و باید تزریق کرد چرا که باید سطح ایمنی دنیا بالا برود.

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و مسئول ارزیابی علمی واکسن کرونا در خصوص میزان اثر گذاری واکسن کرونا در سراسر جهان گفت: آمریکا واکسیناسیون را از همه زودتر شروع کرد اما 300 میلیون جمعیت دارد و باید حداقل 200 میلیون نفر تزریق کنند تا میزان اثرگذاری و مقابله با احتمال مرگ و میر مشخص شود.

او افزود: آمریکا هنوز به صورت سراسری این واکسن را تزریق نکرده و از سوی دیگر این بیماری در آن جا خاموش می شود و بعد دوباره شیوع پیدا می کند که در پی آن میزان مرگ و میر زیاد می شود بنابراین تا همه افراد یک جامعه واکسینه نشوند و مصونیت نسبی پیدا نکنند نمی توان در خصوص اثرگذاری این واکسن بر کاهش میزان مرگ و میر صحبت کرد.

محرز در پاسخ به این سوال که این واکسن در مقابل ویروس های دیگری مانند ویروس کرونای بریتانیایی هم موثر است یا نه، بیان کرد: بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مینو محرز: هر نوع واکسن کرونا تاییده شده را باید تزریق کرد

مینو محرز: هر نوع واکسن کرونا تاییده شده را باید تزریق کرد