مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 15:452021-01-16پزشكي

دانشگاه علوم پزشکی: آلودگی هوا سبب مرگ زودرس سالانه 41 هزار نفر در کشور است


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: مواجهه طولانی مدت با آلاینده ذرات معلق PM2,5 در کشور سالانه باعث بروز 41 هزار و 700 مورد مرگ زودرس می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ دکتر عباس شاهسونی، در آستانه 29 دی ماه روز هوای پاک، آلودگی هوا را یکی از مسائل عمده شهرهای بزرگ جهان دانست و گفت: مواجهه با ذرات معلق بطور میانگین باعث کاهش 1,8 سال از امید به زندگی در مردم دنیا می شود.

در حال حاضر 92 درصد از جمعیت جهان در کشورهایی زندگی می کنند که در آن سطح آلودگی هوا 10 میکروگرم بر متر مکعب است؛ یعنی بالاتر از رهنمود سازمان جهانی بهداشت.

او با اشاره به اینکه در کشورهای با سطح درآمد متوسط و پایین خطر بیشتری وجود دارد، افزود: آلودگی هوا در سطح جهان، به عنوان چهارمین علت مرگ زودرس پس از فشار خون بالا، مصرف دخانیات و سوء تغذیه و دومین علت اصلی مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر پس از استعمال دخانیات شناخته شده است.

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، اظهار کرد: بر اساس آخرین برآورد موسسه معتبر بار بیماری ها به ترتیب 26 درصد از مرگ های ناشی از سکته مغزی، 20 درصد از مرگ های ناشی از بیماری های ایسکمیک قلبی(IHD)، 19درصد از مرگ های ناشی از سرطان ریه، 20 درصد از مرگ های ناشی از دیابت، 30 درصد از مرگ های ناشی از عفونت های ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه علوم پزشکی: آلودگی هوا سبب مرگ زودرس سالانه 41 هزار نفر در کشور است

دانشگاه علوم پزشکی: آلودگی هوا سبب مرگ زودرس سالانه 41 هزار نفر در کشور است