مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 12:352021-01-16بين الملل

نامه صمیمانه ماکرون به اردوغان/ قصد دو رییس جمهور برای گفت وگو


بعد از مدت ها تنش در روابط آنکارا و پاریس، رییس جمهور فرانسه با ارسال نامه ای صمیمانه برای همتای ترکیه ای خود، ابراز امیدواری کرد در سال 2021 با کمک آنکارا ثبات به قاره اروپا بازگردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بنابر گزارش روزنامه فرانسوی L Opinion، رییس جمهور فرانسه برای همتای ترکیه ای خود نامه ای ارسال و در آن ابراز امیدواری کرده با کمک آنکارا در سال 2021 ثبات به قاره اروپا بازگردد.

روز جمعه این روزنامه فرانسوی در یک گزارش اختصاصی نوشت امانوئل ماکرون در پاسخ به نامه ای که رجب طیب اردوغان بعد از مثبت شدن آزمایش ، ماکرون در ابتدای این نامه که با طیب عزیز آغاز شده ضمن آرزوی سعادت برای رییس جمهور و مردم ترکیه، نظر اردوغان درباره لزوم همکاری برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا را تایید کرده است.

این روزنامه فرانسوی با بیان این که ماکرون از تمایل خود برای بحث در این خصوص و همچنین آینده روابط ترکیه و اتحادیه اروپا گفته، گزارش داد دو رهبر قصد دارند یک جلسه ویدئویی با یکدیگر برگزار کنند.

بنابر گزارش این روزنامه، روابط بین ماکرون و اردوغان بعد از بیش از یک سال تنش، از اواسط دسامبر رو به بهبود گذاشته است.

به ادعای این روزنامه، در میانه درگیری های منطقه قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اردوغان درخواست برگزاری جلسه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه صمیمانه ماکرون به اردوغان/ قصد دو رییس جمهور برای گفت وگو

نامه صمیمانه ماکرون به اردوغان/ قصد دو رییس جمهور برای گفت وگو