مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 11:552021-01-16بين الملل

پمپئو بار دیگر چین را به شیوع ویروس کرونا متهم کرد


واشنگتن همزمان با حضور کارشناسان سازمان بهداشت جهانی « WHO» در چین، برای تحقیق در مورد ریشه های ویروس کرونا که در پایان سال 2019 در شهر «ووهان» در مرکز این کشور ظاهر شد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از آرتی عربی؛ مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در این زمینه گفت: چندین بیماری مشابه کرونا در پاییز سال 2019 در یکی از مؤسسه های ووهان وجود داشته است و در میان کارکنان آن شیوع یافته بود.

وی از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی که از روز پنجشنبه در چین حضور دارند خواست، با توجه به این داده ها، دولت چین را تحت فشار قرار دهند.

پمپئو اظهار داشت: دولت ایالات متحده آمریکا دلایلی دارد که معتقد است: بسیاری از پژوهشگران در داخل مؤسسه ویروس شناسی ووهان ، قبل از تشخیص اولین مبتلا به کرونا در پاییز سال 2019، به یک بیماری مبتلا شده بودند که علائم آن با علائم ویروس کرونا و بیماریهای شایع فصلی مشابه است.

وی افزود: پکن همچنان از دادن اطلاعات حیاتی مورد نیاز دانشمندان برای محافظت از جهان در برابر این ویروس کشنده و ویروس های که بعد از این خواهند آمد جلوگیری می کند.

پکن بارها با انتقاد از نحوه برخورد مقامات آمریکایی با این موضوع مبنی بر اینکه این ویروس از یکی از آزمایشگاه های شهر ووهان چین سرایت کرده، آن را رد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پمپئو بار دیگر چین را به شیوع ویروس کرونا متهم کرد

پمپئو بار دیگر چین را به شیوع ویروس کرونا متهم کرد