مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 11:552021-01-16اقتصادي

چگونه آمار بیکاری زنان در پاییز امسال کم شد؟


در حالی که برخی گزارشها از کاهش آمار بیکاری زنان در پاییز امسال خبر می دهد، کارشناسان معتقدند به دلیل تداوم کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، - در حالی که برخی گزارشها از کاهش آمار بیکاری زنان در پاییز امسال خبر می دهد، کارشناسان معتقدند به دلیل تداوم کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، بخش اعظمی از زنان شغل خود را از دست داده و به جمعیت بیکار افزوده شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به دنبال شیوع ویروس کرونا بخش اعظمی از مشاغل و کسب وکارها و صنوف خدماتی دچار آسیب شدند و این مساله باعث شد تا به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و رکود و تعطیلی بنگاهها، بیشتر نیروهای کار شاغل در این کسب و کارها با بیکاری نسبی مواجه شوند.

بر اساس گزارش ها بیشترین تاثیر کرونا بر بخشهای خدماتی بوده که در کوتاه ترین زمان تحت تاثیر شوک کرونا و تداوم آن قرار گرفت؛ رستوران ها، هتل ها، تالارهای پذیرایی، اغذیه فروشی ها، آرایشگاهها، مهدکودک ها، باشگاههای ورزشی و مراکز اقامتی و گردشگری که در بخش خدمات فعال بودند به تدریج تحت تاثیر کرونا راکد یا تعطیل شدند.

بررسی ها نشان می دهد که زنان بیش از مردان در بخشهای خدمات مشغول فعالیت هستند و همین مساله نیز باعث شده تا در دوران کرونا بیشتر لطمه ببینند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه آمار بیکاری زنان در پاییز امسال کم شد؟

چگونه آمار بیکاری زنان در پاییز امسال کم شد؟