مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 11:052021-01-16سياسي

صدا وسیما و کتابخانه های عمومی از پرداخت عوارض به شهرداری معاف نیستند


اخیرا قضات سوالی را پیرامون نحوه پرداخت و احتمال معافیت صدا و سیما و کتابخانه های عمومی از عوارض قانونی به شهرداری را مطرح کردند که معاونت حقوقی قوه قضاییه به آن پاسخ داده است .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر اخیراً قضات در استعلامی سوالات و ابهاماتی پیرامون پرداخت عوارض متعلقه نهادهای دولتی به شهرداری ها مطرح کردند که به شرح زیر است: 1- با توجه به مفاد قانون لغو ماده 90 قانون محاسبات عمومی مصوب 1363 کلیه وزارت خانه ها و مؤسسات و شرکت های دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی و بنیادها موظفند هر نوع عوارض متعلقه را به شهرداری ها پرداخت کنند.

2- تبصره 3 ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387 به صراحت قوانین و مقررات مربوط به اعطای تخفیف یا معافیت از پرداخت عوارض یا وجوه به شهرداری ها و دهیاری ها را ملغی کرده است و این قانون از حیث زمان تصویب مؤخر بر ماده 26 قانون نوسازی و عمران شهری مصوب 1347 است که کتابخانه ها را از پرداخت عوارض معاف کرده است.

3- از تاریخ 1391/1/1 به بعد نیز به موجب تبصره ذیل ماده 181 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395 هر گونه تخفیف، بخشودگی حقوق و عوارض شهرداری ها توسط دولت و قوانین مصوب منوط به تأمین آن از بودجه عمومی سالانه کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدا وسیما و کتابخانه های عمومی از پرداخت عوارض به شهرداری معاف نیستند

صدا وسیما و کتابخانه های عمومی از پرداخت عوارض به شهرداری معاف نیستند