مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 05:302021-01-16اقتصادي

جای خالی صنایع تبدیلی کشاورزی در گیلان


سالانه نزدیک به سه میلیون تن محصول زراعی، باغی، دامی و شیلاتی در گیلان تولید می شود و سهم بخش کشاورزی در صادرات غیرنفتی این استان 41 درصد است و توسعه صنایع تبدیلی، - تکمیلی و بسته بندی این تولیدات برای گریز از خام فروشی و تحقق ارزآوری بیشتر و رونق اقتصادی ضروری اساسی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: گیلان در حاشیه حاصلخیز دریای خزر افزون بر 438 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که 238 هزار هکتار آن زیر کشت برنج و 35 درصد اراضی هم زیر کشت محصولات زراعی و باغی است.

در این خطه هر سال از تبدیل یک میلیون و 200 هزار تن شلتوک حدود 750 تا 850 هزار تن برنج سفید به دست می آید و بر اساس آمارها میزان تولید سالانه محصولات باغی گیلان 584 هزار و 562 تن است که 317 هزار بهره بردار معادل 28 درصد جمعیت شاغل استان در بخش کشاورزی فعالیت دارند و این استان از مراکز مهم تولید برنج، چای، فندق، بادام زمینی، زیتون، پیله ابریشم، ماهیان استخوانی و صنوبر در کشور است و شهرستان آستانه اشرفیه در کشت و عرضه بادام زمینی و شهرستان تالش در تولید کیوی به عنوان قطب این محصولات شناخته می شوند.

تولید سالانه نزدیک به سه میلیون تن محصول کشاورزی، دامی و شیلاتی بر اساس اعلام رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیش از 99 درصد محصولات کشاورزی صادراتی استان، تولیدات نباتی است و گیلان در بخش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی صنایع تبدیلی کشاورزی در گیلان

جای خالی صنایع تبدیلی کشاورزی در گیلان