مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 دی 1399 ساعت 21:202021-01-15سياسي

در آن آخرین چهلم


آخرین اربعین حسینی در دوره رژیم پهلوی از نظر شدت، وسعت و جمعیت از چنان عظمتی برخوردار شد که به اذعان ژنرال هایزر، فرستاده نظامی کارتر به ایران در دی 1357 «بدتر از روز فرار محمدرضا پهلوی از ایران» بود.

- آخرین اربعین حسینی در دوره رژیم پهلوی از نظر شدت، وسعت و جمعیت از چنان عظمتی برخوردار شد که به اذعان ژنرال هایزر، فرستاده نظامی کارتر به ایران در دی 1357 بدتر از روز فرار محمدرضا پهلوی از ایران بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز 27 دی، چهل و دومین سالروز صدور پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران درباره علل فرار شاه از ایران و تشریح وظایف آحاد ملت در دوره جدید سیاسی در آن برهه حساس، تاریخی و سرنوشت ساز از انتقال قدرت از نظام سلطنت به نظام جمهوری اسلامی است.

درخواست برگزاری باشکوه اربعین حسینی توسط امام خمینی(ره) رهبر فرزانه انقلاب اسلامی 25 دی ماه 1357 سه روز بعد از صدور فرمان تشکیل شورای انقلاب اسلامی و دو روز بعد پس از تشکیل شورای سلطنت با صدور توصیه نامه ای 9 بندی خطاب به آحاد مردم کشور، شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در 29 دی 1357 را وظیفه شرعی و ملی اعلام کردند و خواستار مدفون کردن نظام پهلوی، مخالفت با شورای سلطنت و پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در آن آخرین چهلم

در آن آخرین چهلم