مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 دی 1399 ساعت 21:052021-01-15سياسي

شعرهای مذهبی که تاثیر سوء دارند


اسماعیل آذر از شعرهای مذهبی می گوید که تاثیر سوء دارند؛ شعرهایی که شاعران شان مطالعه تاریخی و آگاهی ندارند و به حرف های عوامانه پر و بال می دهند.

- اسماعیل آذر از شعرهای مذهبی می گوید که تاثیر سوء دارند؛ شعرهایی که شاعران شان مطالعه تاریخی و آگاهی ندارند و به حرف های عوامانه پر و بال می دهند.

این پژوهشگر و مدرس دانشگاه در گفت وگو با ایسنا درباره تاریخچه شعر فاطمی و این که به نظر می رسد کمتر به این نوع شعر پرداخته شده است، اظهار کرد: گفتن شعرهای آیینی به نظرم در جای یک غزل می نشیند؛ شما در غزل، عاشق انسان و یا عاشق خدا هستید.

یعنی غزل در توصیف عاشقی شما به خدا یا انسان است.

زمانی که یک شاعر شعرهایی درباره عاشورای حضرت امام حسین (ع) می سراید، یک غزل است زیرا شاعر کسی را دوست دارد که این معشوق یکی از قدسیان است.

در شعرهایی که از کسایی مروزی، شاعر شیعی قرن چهارم، برای ما به جا مانده، او از پیامبر (ص) و امام علی (ع) نام می برد، بعد به فردوسی می رسیم که درباره حضرت امام علی (ع) و پیامبر اعظم (ص) شعرهای زیبایی دارد، بعد قوامی رازی و می رسیم به سنایی غزنوی که او ماجرای نماز امام علی (ع) را در جنگ احد به تصویر می کشد و درباره ماجرای امام حسین (ع) توضیح می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعرهای مذهبی که تاثیر سوء دارند

شعرهای مذهبی که تاثیر سوء دارند