مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 دی 1399 ساعت 17:002021-01-15اقتصادي

اصلاح فرهنگ کار باعث رفع مشکل بیکاری در استان فارس می شود


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: مشکل اصلی بیکاری موضوعات فرهنگی است و اگر مشکلات فرهنگ کار در جامعه ما حل نشود گره های اقتصادی نیز باقی خواهد ماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سهراب مختاری در بیست و هشتمین اجلاس شورای اسلامی فارس گفت: در حوزه رفع انحصار در حوزه اقتصادی در سالیان گذشته تلاش های زیادی در سطح این استان انجام و موانع بسیاری برداشته شده اما هنوز هم در این خصوص تلاش بیشتری نیاز است.

وی تصریح کرد: بهترین جایگاه تولید ثروت در حوزه تعاونی ها است که موجب افزایش بهره وری خواهد شد.

مختاری ادامه داد: در سال 90 نرخ بیکاری استان فارس 18 و نیم درصد بوده در حالی که میانگین کشور در همین سال 12 و 3 دهم درصد و این استان رتبه 29 کشور را داشته است.

او با بیان اینکه در سال 92 فارس در حوزه نرخ بیکاری رتبه 25 و در سال 93 رتبه 22 کشور بوده، عنوان کرد: این استان در سال 98 در حوزه نرخ بیکاری به رتبه 3 کشور کاهش داشته است.

مختاری، مشکل کنونی جامعه را خصوصاً در حوزه بیکاری بیش از اینکه اقتصادی باشد مشکل فرهنگی دانست و بیان کرد: اگر مشکلات فرهنگ کار در جامعه ما حل نشود گره های اقتصادی نیز باقی خواهد ماند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس اظهار کرد: در بحث فضای کسب و کار این استان در سال 91 رتبه 28 کشور را دارا بوده که در سال 96 به جایگاه سوم و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح فرهنگ کار باعث رفع مشکل بیکاری در استان فارس می شود

اصلاح فرهنگ کار باعث رفع مشکل بیکاری در استان فارس می شود