مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 دی 1399 ساعت 15:452021-01-15بين الملل

ترکیه آماده بهبود روابط با مصر و امارات است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه امروز (جمعه) در گفتگو با خبرنگاران به هنگام بازگشت از پاکستان به ترکیه، - وزیر خارجه ترکیه گفت که این کشور آماده بهبود روابط با مصر و امارات بر مبنای احترام متقابل است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه امروز (جمعه) در گفتگو با خبرنگاران به هنگام بازگشت از پاکستان به ترکیه، در پاسخ به سؤالی در خصوص بهبود روابط با مصر و امارات گفت: اگر آن ها گام های صادقانه و ملموس و سازنده ای بردارند، ما نیز پاسخ مثبت خواهیم داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، او مدعی شد که پیام های مثبتی از سوی امارات به ترکیه رسیده، اما آنکارا خواهان اقدامات مصداقی است.

در خصوص مصر نیز چاووش اغلو گفت که آنکارا و قاهره گام های مثبتی در قبال یکدیگر برداشته اند و افزود: امکان این وجود دارد که با این قبیل اقدامات، اعتماد متقابل افزایش یابد.

چاووش اغلو همچنین گفت که امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه، دو روز پیش نامه ای با دست خط خود به اردوغان نوشته و این نامه ادبیات بسیار مثبت و سازنده ای داشت.

سخنان چاووش اغلو یک هفته پس از آن زده می شود که انور قرقاش ، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در مصاحبه ای گفته است که کشورش به دنبال تقابل با ترکیه یا ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه آماده بهبود روابط با مصر و امارات است

ترکیه آماده بهبود روابط با مصر و امارات است