مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 21:502020-12-05اقتصادي

صادرات ریلی سیمان به افغانستان در آستانه افتتاح


هرات تا چند روز دیگر افتتاح می شود، معاون وزیر اره و شهرسازی از آغاز صادرات ریلی سیمان به این کشور در مرحله تست نهایی این خط ریلی خبر داد.

- در شرایطی که راه آهن خواف- هرات تا چند روز دیگر افتتاح می شود، معاون وزیر اره و شهرسازی از آغاز صادرات ریلی سیمان به این کشور در مرحله تست نهایی این خط ریلی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، راه اندازی راه آهن خواف-هرات از سال 1385 در چهار فاز مورد توافق طرفین و در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد تا همزمان ایران فاز اول تا سوم و افغانستان فاز چهارم این پروژه را آماده بهره برداری کنند اما در شرایطی که ایران سه فاز این پروژه را به طول 142 کیلومتر و تا 61 کیلومتری داخل خاک افغانستان آماده بهره برداری و افتتاح برای 20 آذر ماه یعنی پنجشنبه هفته جاری کرده است، به گفته عباس خطیبی -معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور– طرف افغانستانی همزمان با این اتفاق عملیات اجرایی فاز چهارم را شروع خواهد کرد.

خیراله خادمی - معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور – در این باره به ایسنا گفت: پروژه ریلی خواف-هرات از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که از این طریق افغانستان به شبکه ریلی ایران متصل شه و اثر بسیار مطلوبی در حوزه تبادلات تجار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات ریلی سیمان به افغانستان در آستانه افتتاح

صادرات ریلی سیمان به افغانستان در آستانه افتتاح