مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 17:402020-12-05اجتماعي

یک هزار معلول زنجانی ورزشکار هستند


نزدیک به یک هزار نفر از افراد دارای معلولیت مورد حمایت در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کنند و در مسابقات کشوری و آسیایی صاحب مقام و مدال هستند.

- محمد محمدی قیداری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و 121 دانش آموز و 247 دانشجو از خدمات توانبخشی و تامین هزینه های تحصیلی بهره مند هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: یکی از نیازهای اساسی جامعه امروزی ما آموزش در همه مقاطع مختلف تحصیلی است بر همین اساس حفظ و ارتقای سلامت، بهبود رفاه و کیفیت زندگی این قشر حائز اهمیت است.

وی افزود: طبق ماده 9 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولان موضوع آموزش عالی افراد معلول نیازمند و آیین نامه اجرایی آن، افرادی که براساس آزمون وسع مبتنی بر سامانه بانک اطلاعات رفاه ایرانیان در هفت دهک اول قرار دارند و دارای معلولیت متوسط، شدید و خیلی شدید هستند، می توانند از تسهیلات مربوط به معافیت از پرداخت شهریه برای یک بار در هر مقطع تحصیلی در سقف سنوات مجاز از آموزش رایگان بهره مند شوند.

  محمدی تصریح کرد: همچنین دانشجویان مورد حمایت بهزیستی که نیازمند هستند و در دهک درآمدی یک تا هفت قرار دارند و در دانشگاه های دولتی تحصیل می کنند نیز کمک هزینه تشویقی تحصیل در هر ترم برحسب مقطع تحصیلی آنها از کاردانی تا دکترا دریا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک هزار معلول زنجانی ورزشکار هستند

یک هزار معلول زنجانی ورزشکار هستند