مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 15:052020-12-05اقتصادي

سه ایراد جدی بخش خصوصی به مالیات بر عایدی سرمایه


در شرایطی که به نظر می رسد بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه به گام های پایانی خود نزدیک می شود، اتاق بازرگانی ایران از انتقادهای جدی وارده بر این طرح می گوید.

- در شرایطی که به نظر می رسد بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه به گام های پایانی خود نزدیک می شود، اتاق بازرگانی ایران از انتقادهای جدی وارده بر این طرح می گوید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از اصلی ترین انتقادهایی که در سال های گذشته بر نظام مالیاتی کشور وارد بوده، موضوع عدالت مالیاتی و نادیده گرفتن درآمدهایی است که در زمانی کوتاه، سودی سرشار به صاحبانش می دهد اما در عمل، هنوز نظام مالیاتی مشخصی در مسیر آن تدوین و نهایی نشده است.

به دنبال همین انتقادات، طرح مالیات ستانی از عایدی سرمایه از ماه ها پیش در دستور کار قرار گرفته و مجلس آن را پیگیری می کند اما به نظر می رسد هنوز در مسیر نهایی کردن آن، ابهاماتی جدی وجود دارد.

محمد قاسمی – رییس مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی ایران – جدیدترین منتقد اجرای این طرح مالیاتی است و با وجود آنکه می گوید بخش خصوصی موافق اجرای آن است اما نحوه تدوین آن همچنان ابهامات زیادی دارد و در صورت برطرف نشدن آنها، می تواند خود مشکلاتی جدید برای اقتصاد ایران به وجود آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه ایراد جدی بخش خصوصی به مالیات بر عایدی سرمایه

سه ایراد جدی بخش خصوصی به مالیات بر عایدی سرمایه