مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 12:402020-12-05دانش

کاهش عیوب میکروپردازنده های کاربردی در ساخت سلول خورشیدی


محققان طی پروژه ای به بررسی خواص نانومکانیکی ذرات ساینده هسته/ پوسته ای پرداختند که در فرآیند مسطح سازی مکانیکی-شیمیایی (CMP) و ساخت سلول خورشیدی کاربرد دارد.

- محققان طی پروژه ای به بررسی خواص نانومکانیکی ذرات ساینده هسته/ پوسته ای پرداختند که در فرآیند مسطح سازی مکانیکی-شیمیایی (CMP) و ساخت سلول خورشیدی کاربرد دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر حمید اکبری معیر دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح ساخت و بررسی خواص نانومکانیکی ذرات ساینده هسته/ پوسته مورد استفاده در فرآیند مسطح سازی مکانیکی-شیمیایی (CMP) گفت: با توجه به خواص منحصر به فرد ذرات هسته/ پوسته و اینکه می توان مزایای مختلفی را بطور همزمان در یک ساختار بدست آورد، این پروژه را اجرایی کردیم.

وی افزود: این ساختارها کاربردهای متنوعی از جمله کاتالیست ها، سلول های خورشیدی، زیست فناوری و دارورسانی دارند.

چنین ساختارهایی هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ فناوری جذاب هستند و چون خواص آنها با خواص هسته و پوسته متفاوت است و با انتخاب مناسب اجزاء می توان مزایای مختلفی را در یک ساختار تجمیع کرد.

به گفته اکبری معیر با توجه به خواص مکانیکی منحصر به فرد ذرات هسته/ پوسته متشکل از هسته پلیمری و پوسته سرامیکی، استفاده از آنها به عنوان ساینده در ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش عیوب میکروپردازنده های کاربردی در ساخت سلول خورشیدی

کاهش عیوب میکروپردازنده های کاربردی در ساخت سلول خورشیدی