مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 09:202020-12-05اقتصادي

شاخص نزولی بستری کرونا، نیازمند تداوم محدودیت ها


شاخصی که بیش از هر چیز در تحلیل روند کرونا اهمیت دارد، میزان بستری در بیمارستان است که این روند در حال حاضر نزولی شده، اما اگر دچار عادی انگاری شود، به سادگی به وضعیت قبل بر می گردد و در نتیجه این روند نیازمند تداوم محدودیت ها برای کاهش ابتلای بیشتر افراد و کاهش ورودی بیمارستان هاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، تعداد مبتلایان ویروس کرونا از ابتدای شیوع تاکنون در کشور به یک میلیون و 16 هزار و 835 نفر رسیده و تعداد جان باختگان نیز نزدیک به 50 هزار نفر رسیده است.

هرچند تعداد فوت شدگان روزانه به علت کرونا در کشور، از هفتم آذر سال 1399 روند کاهشی گرفته و به کمتر از 400 فوتی در روز رسیده، اما نکته قابل تامل این است که تعداد بستری های روزانه روند کاهشی محکمی ندارد و این یعنی مرز میان بهبود یافتن و مرگ، چندان قابل اتکا نیست.

البته روند بهبود یافتگان در روزهای اخیر صعودی بوده، اما نکته مهم این جاست که مهم ترین و قابل ارزیابی ترین شاخص برای بررسی وضعیت کرونا در هر کشوری، میزان بستری در بیمارستان هاست زیرا این بیماران دقیقا پیش چشم نظام سلامت و تحت مراقبت مستقیم قرار دارند و تعیین تکلیف آنها در صورت بهبودی یا فوت، قطعی محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخص نزولی بستری کرونا، نیازمند تداوم محدودیت ها

شاخص نزولی بستری کرونا، نیازمند تداوم محدودیت ها