مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 09:102020-12-05اقتصادي

باید مراقب شرایط روحی معلولین بود


باید در کنار مراقبت های پزشکی و بهداشتی مورد نیاز معلولین، مراقب شرایط روحی آنان بود.

- ایسنا/لرستان یک روانشناس بالینی گفت: باید در کنار مراقبت های پزشکی و بهداشتی مورد نیاز معلولین، مراقب شرایط روحی آنان بود.

ندا هوشیار در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: 13 آذر مصادف با سوم دسامبر روزجهانی معلولین است و در سراسر جهان حدود یک میلیارد افراد دارای معلولیت وجود دارد که 15 درصد جمعیت دنیا را تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: دبیر کل سازمان ملل متحد شش ماه قبل پیام ویدئویی خود اعلام کرد که همه گیری ویروس کرونا باعث تشدید نابرابری ها شده و تهدیدات جدی را برای افراد درگیر در فقر، معلولیت و سالمندان ایجاد کرده است.

روانشناس بالینی خاطرنشان کرد: معلولین هم مثل همه افراد جامعه در معرض ابتلا به کووید 19 قرار دارتد و با توجه به شرایط جسمی شان، جزو گروه هایی هستند که بیشتر در معرض خطر ناشی از کرونا قرار دارند.

هوشیار اضافه کرد: داشتن معلولیت خود به خود کسی را در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار نمی دهد اما بسیاری از معلولان دارای ناتوانایی های خاص یا بیماری های مزمنی هستند که این شرایط را برای ایشان خطرناک تر می کند.

وی بیان کرد: شنیدن و دانستن این نکته که افراد معلول در گروه پرخطر قرار دارند نگرانی و اضطراب آنان را در شرایط حاضر تشدید می کند لذا با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید مراقب شرایط روحی معلولین بود

باید مراقب شرایط روحی معلولین بود