مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 08:552020-12-05اقتصادي

قیمت های فعلی خودرو به زیان خودروساز و مشتریان است


یک اقتصاددان با اشاره به بالا بودن قیمت برای مصرف کننده نهایی خودرو گفت: خریدار نهایی ناچار است هزینه بالایی را برای خرید خودرو متحمل شود و این در حالی است که سود این افزایش قیمت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، محمدرضا رنجبر فلاح افزود: تفاوت قیمت فروش تولید کننده با قیمت پرداختی مصرف کننده بسیار زیاد است و این مابه التفاوت روانه جیب واسطه ها و سوداگرانی شده است که نقشی در تولید ندارند.

به عبارت دیگر، قیمتی که صنعت خودرو دریافت می کند حتی در برخی از محصولات از قیمت تمام شده آن محصول نیز پایین تر است و آنها را با زیان مواجه کرده است.

وی معتقد است، در حال حاضر مصرف کننده نسبت به چند سال قبل قیمت های گزافی را برای خرید خودرو می پردازد و این نشان دهنده سیاست گذاری اشتباه قیمتی است که به جای حمایت از تولید در سال جهش تولید، از واسطه ها حمایت می شود و قیمت های پرداختی بر روی قیمت های تعادلی بازار صورت نمی گیرد.

این اقتصاددان با اشاره به راهکاری برای به ثبات رساندن قیمت خودرو اظهار کرد: در ابتدا باید قیمت تمام شده خودروها به تفکیک مشخص شود و قیمت گذاری بینابینی در بازار به نحوی باشد که انگیزه تولید و افزایش تیراژ را برای تولید کننده ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت های فعلی خودرو به زیان خودروساز و مشتریان است

قیمت های فعلی خودرو به زیان خودروساز و مشتریان است