مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 01:552020-12-04بين الملل

آرای الکترال «جو بایدن» به بیش از حد نصاب لازم رسید


نامزد دموکرات و مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا با تأیید پیروزی اش در ایالت کالیفرنیا اکنون رسماً بیش از 270 رأی الکترال مورد نیاز برای تصدی این پست را در اختیار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، آلکس پادیلا وزیر داخلی ایالت کالیفرنیا شامگاه جمعه پیروزی جو بایدن را در این ایالت تأیید کرد.

با تأیید این پیروزی، 55 رأی الکترال ایالت کالیفرنیا به سود بایدن ثبت می شود.

با احتساب این 55 رأی الکترال، جو بایدن بطور رسمی بیش از 270 رأی الکترال مورد نیاز برای تصدی پست ریاست جمهوری ایالات متحده را در اختیار دارد.

گفتنی است که مجمع برگزینندگان (Electoral College) ایالتهای آمریکا روز چهارم دسامبر برای شمارش آرا در ایالتهای خود تشکیل خواهند شد و کنگره آمریکا نیز در روز ششم ژانویه 2021 در یک نشست مشترک این آرای الکترال را شمارش می کنند.

اما با آنکه بایدن و معاون وی، کامالا هریس فرآیند انتقال قدرت به دولت جدید را آغاز کرده اند، رییس جمهور دونالد ترامپ در توییتر و در پیامهای ویدئویی طولانی که این هفته انتشار یافته اند، به طرح ادعاهای اثبات نشده در مورد تقلب گسترده انتخاباتی در این کشور ادامه می دهد.

با این حال، اکنون شانس اندک ترامپ برای معکوس کردن نتایج انتخابات کمتر از پیش شده است زیرا تعدادی از دادگاههای ایالات آمری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرای الکترال «جو بایدن» به بیش از حد نصاب لازم رسید

آرای الکترال «جو بایدن» به بیش از حد نصاب لازم رسید