مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 22:252020-12-04بين الملل

اکثر نیروهای نظامی آمریکا از سومالی خارج می شوند


وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که رییس جمهوری این کشور دستور خروج اکثر نیروهای نظامی این کشور از خاک سومالی را صادر کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) روز جمعه اعلام کرد که دونالد ترامپ رییس جمهور کنونی این کشور به عنوان بخشی از طرح خروج نیروهای نظامی آمریکا از نقاط مختلف جهان از جمله افغانستان و عراق، فرمان خروج اکثر نیروهای نظامی این کشور از خاک سومالی را صادر کرده است.

ایالات متحده حدود 700 نیروی نظامی در سومالی دارد که به ادعای مقامات پنتاگون، محور اصلی فعالیت آنها کمک به نیروهای محلی برای شکست شورشیان الشباب وابسته به گروهک تروریستی القاعده است.

هرچند این مأموریت نظامی در ایالات متحده مورد بی توجهی مقامات واشنگتن قرار گرفت، به مثابه سنگ بنایی برای اقدامات بعدی پنتاگون در مسیر مبارزه با القاعده در سرتاسر جهان قرار گرفت.

یکی از مقامات دفاعی ایالات متحده که خواست نامش فاش نشود گفت که نیروهای نظامی باقی مانده در سومالی در شهر موگادیشو پایتخت این کشور آفریقایی مستقر خواهند شد.

گفتنی است که پنتاگون در بیانیه ای با کم اهمیت جلوه دادن پیامدهای این خروج نیروها اعلام کرد: هر تغییری در [آرایش] نیروها به معنای تغییر در سیاست ایالات متحده نیست .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکثر نیروهای نظامی آمریکا از سومالی خارج می شوند

اکثر نیروهای نظامی آمریکا از سومالی خارج می شوند