مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 13:352020-12-04اقتصادي

اقناع سازندگان مسکن از تکمیل ظرفیت شمال پایتخت


دو نمایه از تغییر استراتژی ساخت و ساز از شمال به جنوب تهران حکایت دارد؛ کاهش 60 متری متوسط مساحت پروژه های آماده به ساخت و افت قیمت پیشنهادی فروش آپارتمان طی سه هفته اخیر می تواند به معنای اقناع طرف عرضه به اشباع ساخت و ساز در شمال تهران باشد.

- دو نمایه از تغییر استراتژی ساخت و ساز از شمال به جنوب تهران حکایت دارد؛ کاهش 60 متری متوسط مساحت پروژه های آماده به ساخت و افت قیمت پیشنهادی فروش آپارتمان طی سه هفته اخیر می تواند به معنای اقناع طرف عرضه به اشباع ساخت و ساز در شمال تهران باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پیشی گرفتن تورم زمین از مسکن با کاهش مساحت پروژه های آماده به ساخت در شهر تهران همراه شده است.

تورم سالیانه زمین در تهران بر اساس معاملات تابستان امسال 86 درصد بوده و این در حالی است که در همین بازه زمانی رشد قیمت مسکن 76 درصد بوده است.

از سوی دیگر میانگین مساحت زمین یا ساختمان کلنگی فروخته شده در شهر تهران از 270 متر در تابستان گذشته به 210 متر در دومین فصل از سال جاری رسیده است.

این می تواند نشانه چرخش بازار ساخت و ساز از شمال به جنوب تهران باشد؛ زیرا متراژ آپارتمانها در شمال شهر، بزرگتر از نیمه جنوبی تهران است.

به نظر می رسد رکود معاملاتی املاک لوکس و نیمه لوکس منجر به کوچ سرمایه ای شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقناع سازندگان مسکن از تکمیل ظرفیت شمال پایتخت

اقناع سازندگان مسکن از تکمیل ظرفیت شمال پایتخت