مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 11:252020-12-04اقتصادي

فاصله قیمت نوسازها با عرف بازار


آپارتمانهای نوساز از نظر تعداد معاملات نسبت به پنج سال قبل 16 درصد افت کرده که علت اصلی آن به کاهش قدرت خرید مربوط می شود؛ به همین دلیل عرضه واحدهای جدید به بازار کمتر شده که به شکل ایجاد فاصله قیمتی بین این گروه از آپارتمانها با خانه های قدیمی و میانسال بروز یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فقر آپارتمانهای نوساز، بخصوص در مناطق میانی و جنوبی تهران ناشی از رکود مسکن، پایین آمدن بازده سرمایه در بخش ساخت و ساز و افت قدرت خرید باعث ایجاد فاصله قیمتی بین خانه های نوساز با خانه های قدیمی ساز، عرف و میانگین قیمت مناطق مصرفی تهران شده است.

تعداد واحدهای در حال ساخت شهر تهران در نیمه نخست سال 1399 کاهش 14 درصدی نسبت به شش ماهه ابتدای سال 1398 و افت 76 درصدی نسبت به نیمه نخست سال 1392 را نشان می دهد.

گزارش آبان ماه 1399 بازار مسکن شهر تهران نشان می دهد معاملات آپارتمانهای کمتر از پنج سال ساخت 2 درصد نسبت به مهرماه بالا رفته که می تواند از دلایل مختلفی همچون افزایش عرضه، کاهش 10 تا 15 درصدی قیمتهای پیشنهادی، نگرانی از رکود آینده، احتمال اجرایی شدن قانون مالیات بر خانه های خالی و محو تورم ماهیانه مسکن طی در آبان ماه نشأت گرفته باشد.

با این حال افزایش 2 درصدی معاملات واحدهای نوساز با توجه ریزنوسانات ماهیانه نمی تواند رقم قابل ملاحظه ای تلقی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاصله قیمت نوسازها با عرف بازار

فاصله قیمت نوسازها با عرف بازار