مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 10:202020-12-04بين الملل

خاک سالم اساس ترقی هر جامعه ای است


رییس سازمان جهادکشاورزی استان فارس با اشاره به ارتباط مستقیم تامین نیاز غذایی و امنیت غذایی انسان با آب و خاک، گفت: از خاک سالم، گیاه، غذا، فکر و در نهایت جامعه سالم، - ایسنا/فارس رییس سازمان جهادکشاورزی استان فارس با اشاره به ارتباط مستقیم تامین نیاز غذایی و امنیت غذایی انسان با آب و خاک، گفت: از خاک سالم، گیاه، غذا، فکر و در نهایت جامعه سالم، مترقی و پیشرفته حاصل می شود.

حسین پژمان، جمعه 14 آذر در یک گفت و گوی مجازی با خبرنگاران با بیان اینکه اتحادیه جهانی علوم خاک سال 2003، روز 5 دسامبر را به عنوان روز جهانی خاک نامید و سال 2015 میلادی از طرف سازمان ملل متحد به عنوان سال جهانی خاک تعیین و نامگذاری شد، بزرگداشت آن سال و این روز از طرف جامعه جهانی بیانگر لزوم توجه هر چه بیشتر به این سرمایه عظیم خدادادی دانست.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال، خاک را زنده نگه داریم و تنوع زیستی خاک را حفظ کنید است، گفت: خاک بستر تولید و مامن حیات و زیست بسیاری از فون و فلور خاکزی است که در تعامل با اقلیم و آب و هوا بستری مناسب و مطلوب برای رشد و نمو و حیات بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری را به وجود می آورد.

رییس جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه خاک به عنوان یکی از ارکان مهم طبیعت نقش بسزایی در پایداری چرخه عناصر غذایی دارد، افزود: در هر سانتی متر خا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاک سالم اساس ترقی هر جامعه ای است

خاک سالم اساس ترقی هر جامعه ای است