مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 08:002020-12-04پزشكي

بهبود پانسمان زخم با اضافه کردن عصاره گیاهی کلپوره به پوشش نانوذره


همکاری پژوهشگران چند دانشگاه علوم پزشکی کشور منجر به ساخت نانوفیلم جدیدی شد که از اضافه کردن نانوذرات نقره (AgNPs) به نانوالیاف PLA/PEG تهیه می شود.

- بهبود پانسمان زخم با اضافه کردن عصاره گیاهی "کلپوره" به پوشش نانوذره همکاری پژوهشگران چند دانشگاه علوم پزشکی کشور منجر به ساخت نانوفیلم جدیدی شد که از اضافه کردن نانوذرات نقره (AgNPs) به نانوالیاف PLA/PEG تهیه می شود.

این نانوفیلم که به طور هم زمان دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریایی است، اثرات سمی ناچیزی داشته و قابلیت بالایی برای استفاده به عنوان پانسمان زخم نشان می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نتایج این پروژه نشان داد که اضافه کردن نانوذرات نقره (AgNPs) که به روشی سبز سنتز شده، به نانوالیاف PLA/PEG منجر به مهار رشد کامل باکتری های بیماری زای P.

aeruginosa و S.

aureus می شود و فعالیت آنتی اکسیدانی و ضدمیکروبی نانوفیلم AgNPs/PLA/PEG نشان داد که این نانوساختار پتانسیل استفاده به عنوان پانسمان زخم را دارد.

حسن بردانیا یکی از محققان این کار پژوهشی درباره دستاوردهای این طرح گفت: برای از بین بردن عفونت میکروبی از یک محل آسیب دیده، از روش های مختلفی مانند پانسمان و غیره استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود پانسمان زخم با اضافه کردن عصاره گیاهی کلپوره به پوشش نانوذره

بهبود پانسمان زخم با اضافه کردن عصاره گیاهی کلپوره به پوشش نانوذره