مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 07:502020-12-04پزشكي

5 درصد بهبود یافتگان کرونا دچار اختلال حرکتی می شوند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجو، فریدون لایقی، گفت: متأسفانه با همه گیری بیماری کرونا در کل جهان، شکلی از کم توانی در میان بیماران کرونایی که به دلیل شرایط سخت بیماری و بستری طولانی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجو، فریدون لایقی، گفت: متأسفانه با همه گیری بیماری ، دچار التهابات مغزی و یا سکته مغزی شده، و با عوارض جسمی حرکتی روبه رو می شوند.

وی با اشاره به راه اندازی یک بخش بستری خاص این بیماران در بیمارستان تخصصی توانبخشی رفیده که تحت پوشش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی فعالیت می کند، گفت: بخش مراقبت های ویژه کرونایی بیمارستان توانبخشی رفیده، با بستری بیماران بهبود یافته از را کاهش بدهند و به زندگی عادی خودشان برگردند.

رییس بیمارستان توانبخشی رفیده همچنین آسیب های نخاعی را از دیگر عوامل کم توانی و ناتوانی ها در عصر کنونی ذکر کرد و گفت: متأسفانه میزان آسیب های نخاعی ناشی از تصادفات در کشور ما، بیشتر از دو برابر متوسط جهانی است، چرا که آمار تصادفات در کشور ما بالاست، و آسیب های نخاعی ناشی از تصادفات که کم توانی و ناتوانی جسمی حرکتی را نیز بدنبال دارد، بویژه در میان قشر جوان کشورمان کم نیست.

لایقی افزود: متأسفانه بسیاری از اینگونه بیماران به دلیل دلسوزی ناآگاهانه مردمی که بلافاصله بعد از تصادف رانندگی، سر صحنه حاضر می شوند و پیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 درصد بهبود یافتگان کرونا دچار اختلال حرکتی می شوند

5 درصد بهبود یافتگان کرونا دچار اختلال حرکتی می شوند