مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 21:402020-12-03پزشكي

ذخایر خونی قم در شرایط مطلوب است/نوبت دهی اینترنتی اهدای خون


مدیرکل انتقال خون استان قم با بیان اینکه ذخایر خونی استان در حد مطلوب است و پاسخگویی خوبی در مراکز درمانی وجود دارد گفت: اهدای خون باید به طور مستمر صورت گیرد زیرا عمر سلول های خونی محدود است.

- مرتضی نوریان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه برخی افراد به صورت مستمر اهدای خون دارند، اظهار کرد: این افراد خون خود را به بیماران نیازمند هدیه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از اعمال جراحی، سوانح و حوادث به خون و فرآورده های خونی نیاز است و بیماران تالاسمی و هموفیلی، مادران باردار نیز به خون و فرآورده های خونی نیاز دارند.

  مدیرکل انتقال خون استان قم با بیان اینکه خون و فرآورده های خونی ماده حیاتی است و عمر محدودی دارد، گفت: نیاز همیشگی به خون وجود دارد بنابراین به دلیل بیماری و عمر کوتاه سلول های خونی به خون و فرآورده های خونی به طور مستمر نیاز است.

وی عنوان کرد: افراد دارای سن 18 تا 60 سال می توانند در اهدای خون مشارکت داشته باشند به طوری که آقایان چهار مرتبه و بانوان سه مرتبه در سال می توانند خون خود را اهدا کنند.

نوریان با بیان اینکه بیماران تالاسمی هفته ای سه بار به خون نیاز دارند، گفت: در استان با مشارکت مردم نیازهای مراکز درمانی به طور کامل تأمین شده ولی انتظار داریم که افراد بیشتری به جمع اهداکنندگان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر خونی قم در شرایط مطلوب است/نوبت دهی اینترنتی اهدای خون

ذخایر خونی قم در شرایط مطلوب است/نوبت دهی اینترنتی اهدای خون