مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 20:552020-12-03پزشكي

افزایش ظرفیت تشخیص کرونای استان از 400 تست به 700 تست در روز


مدیر امور آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: دستگاه تشخیص کرونای جدید استان موجب شد ظرفیت تشخیص کرونای استان از 400 تست به 700 تست در روز رسیده است.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر امور آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: دستگاه تشخیص کرونای جدید استان موجب شد ظرفیت تشخیص کرونای استان از 400 تست به 700 تست در روز رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر قاسم قلم فرسا افزود: این دستگاه 5 کاناله با 5 لیزر مختلف می تواند 5 ژن را از جمله کرونا و آنفولانزا همزمان شناسایی کند.

وی ادامه داد: این دستگاه یکی از بروز ترین دستگاه های جهان و تولید سال 2020 است که علاوه بر افزایش دقت در تشخیص بیماری به افزایش سرعت تشخیص کمک نموده است.

وی ضمن قدردانی از تلاش و پیگیری رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تصریح کرد: همچنین لازم است از همه مسئولین و همکارانمان در معاونت های درمان، بهداشت و توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه که برای ورود دستگاه به استان تلاش نموده اند قدردانی نمایم.

دکتر قلم فرسا گفت: هم اکنون با ورود این دستگاه به استان سایر وسایل و دستگاه های جانبی آن نیز خریداری و نیروهای مورد نیاز جذب شد که منجر به افزایش مطلوبیت کمیت و کیفیت امور آزمایشگاهی ما در بحران کرونا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ظرفیت تشخیص کرونای استان از 400 تست به 700 تست در روز

افزایش ظرفیت تشخیص کرونای استان از 400 تست به 700 تست در روز