مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 17:352020-12-03سياسي

بیانیه اجلاس اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، سی و ششمین اجلاس عادی به طور فوق العاده هیات عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری در تاریخ 1399/09/13 به میزبانی کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار و دستور های اجلاس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

1- کانون های وکلای دادگستری، اقدامات تروریستی و مغایر باید های حقوق بین الملل و اصول و عرف حاکم بر روابط بین الملل را محکوم نموده و ترور دکتر شهید فخری زاده را مغایر تمام این اصول و قواعد دانسته و آمادگی خود را جهت پیگیری حقوقی این موضوع در مراجع داخلی و بین المللی اعلام می دارد.

2- تامین و تحقق دادرسی منصفانه و عادلانه از تکالیف حاکمیت است.

دادرسی منصفانه بدون پایبندی و رعایت قانون ممکن نیست و استقلال کانون های وکلای دادگستری و استقلال وکیل دادگستری از ارکان تحقق دادرسی منصفانه و تامین کننده استفای حقوق شهروندی است.

اعتبار و منزلت دستگاه قضایی در عرصه داخلی و بین المللی با استقلال کانون های وکلا و وکیل دادگستری مستقل پیوند ناگسستنی دارد.

3- ماده 6 لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری اصل را بر نظارت کانون های وکلای دادگستری بر رفتار وکلا و کارگشایان گذاشته است.

تکالیف موردی و استثنایی مقامات محترم قضایی مصرح در مواد 15 و 16 و 18 و 21 لایحه قانونی استقلال کانون وکلا نمی تواند با تفسیر موسع، مجوز تشکیل اداره نظارت گست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه اجلاس اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران

بیانیه اجلاس اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران