مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 13:052020-12-03اجتماعي

تپه الله قلی لیلان ظرفیت ویژه تاریخی شمال غرب کشور


رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور تپه تاریخی الله قلی لیلان را ظرفیت ویژه شمال غرب کشور در راستای توسعه گردشگری فرهنگی و تاریخی عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، بهروز عمرانی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور و احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان روز چهارشنبه 12 آذر ماه 99 با فرماندار شهرستان ملکان در راستای بررسی ظرفیت های قلعه تاریخی بختک و تپه الله قلی لیلان دیدار و گفت وگو کردند.

بهروز عمرانی در این نشست با اشاره به اینکه سایت موزه ها و محوطه های تاریخی مقصد اصلی گردشگران در دوران پسا کرونا خواهد بود، گفت: باید توجه داشت که سیاق گردشگری در دوران پسا کرونا با تحولات شگرفی همراه خواهد بود، بطوریکه محوطه های تاریخی و سایت موزه ها در راس توجه گردشگران قرار خواهند گرفت، لذا در این راستا تپه الله قلی و قلعه بختک لیلان از جمله محوطه های تاریخی خواهد بود که بنابه قدمت و ارزش تاریخی آن ها گردشگران بسیاری را به سمت شمال غرب کشور راهی خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه مراحل لایه نگاری و تعیین عرصه و حریم تپه تاریخی الله قلی آغاز شده، ادامه داد: مطالعات و کاوش های اولیه در این محل آغاز شده، همچنین در راستای مطالعه جامع و دستیابی به شواهد تاریخی بیشتر در این تپه تاریخی همکاری با هیئت باستانشناسی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تپه الله قلی لیلان ظرفیت ویژه تاریخی شمال غرب کشور

تپه الله قلی لیلان ظرفیت ویژه تاریخی شمال غرب کشور