مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 08:152020-12-03بين الملل

تصویب قطعنامه سازمان ملل در تایید حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی


مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر با اکثریت آرا به حاکمیت سوریه بر بلندی های جولان و باطل بودن هرگونه اقدام اشغالگری رژیم صهیونیستی در این منطقه رای داد.

- مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر با اکثریت آرا به حاکمیت سوریه بر بلندی های جولان و باطل بودن هرگونه اقدام اشغالگری رژیم صهیونیستی در این منطقه رای داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه المنار، مجمع عمومی سازمان ملل با نظر موافق 88 کشور به پیش نویس قطعنامه حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی رای داد در حالی که هشت کشور و رژیم اشغالگر صهیونیستی به آن اعتراض کرده و 62 کشور رای ممتنع دادند.

این پیش نویس قطعنامه خواهان پایان اشغالگری و خروج کامل این رژیم از کل جولان اشغالی تا خط چهارم ژوئن 1967 است و قطعنامه های مربوط به جولان به خصوص قطعنامه 497 مصوب سال 1981 می گوید اشغالگری قوانین خود را بر جولان اشغالی اعمال کرده که باطل و لغو شده بوده و وجاهت قانونی ندارند.

این طرح مجددا تاکید می کند تمام تدابیر دولت اشغالگر با هدف تغییر ماهیت جولان اشغالی باطل بوده و نقض علنی کنوانسیون ژنو در زمینه حمایت از غیرنظامیان در زمان جنگ و قانون بین المللی است همچنین تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا درباره جولان و کل تدابیر یک جانبه آمریکا در جولان اشغالی هیچ گونه وجاهت قانونی ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب قطعنامه سازمان ملل در تایید حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی

تصویب قطعنامه سازمان ملل در تایید حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی