موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 07:402020-12-03پزشكي

آسیب های ریوی کروناویروس دائمی است


مطالعات موردی و نتایج کالبدشکافی تایید می کند که بیماری کووید- 19 در برخی از موارد می تواند چنان آسیب جدی به ریه وارد کند که بیماران برای زنده ماندن به پیوند ریه نیاز دارند.

- ایسنا/خراسان رضوی مطالعات موردی و نتایج کالبدشکافی تایید می کند که بیماری کووید- 19 در برخی از موارد می تواند چنان آسیب جدی به ریه وارد کند که بیماران برای زنده ماندن به پیوند ریه نیاز دارند.

به نقل از مدیکال اکسپرس، در بررسی جدید، محققان شیکاگو بافت آسیب دیده خارج شده از بدن بیماران کووید- 19 که پیوند ریه داشتند و بیمارانی که به دلیل این بیماری فوت کرده بودند را تجزیه و تحلیل کردند.

محققان دریافتند که بیماری کووید- 19 می تواند بدنه اصلی ریه ها را از بین ببرد، به این معنی که اندام به سادگی نمی توانند بهبود یابند و گزینه های درمانی بیمار بسیار محدود می شود.

دکتر آنکیت بهارات محقق اصلی و رییس بخش جراحی قفسه سینه و مسئول جراحی برنامه پیوند ریه در بیمارستان نورث وسترن شیکاگو گفت: شواهد آشکاری ارائه می دهیم که نشان می دهد بیماری کووید-19 می تواند به ریه ها آسیب دائمی وارد کند.

گروه وی سلول های منحصر به فردی به نام سلول های اپیتلیال KRT17 را در بافت ریه بیماران کووید- 19 با آسیب جبران ناپذیر کشف کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب های ریوی کروناویروس دائمی است

آسیب های ریوی کروناویروس دائمی است