مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 07:302020-12-03اقتصادي

تعطیلی کم سابقه بازار تاریخی ارومیه


بازار تاریخی ارومیه با آغاز محدودیت های جدید کرونایی برای دومین بار در سال جاری به حالت تعطیلی کامل درآمد که در طول تاریخ و عمر این بازار کم سابقه است - بازار تاریخی ارومیه با آغاز محدودیت های جدید کرونایی برای دومین بار در سال جاری به حالت تعطیلی کامل درآمد که در طول تاریخ و عمر این بازار کم سابقه است؛ کاری که جنگ و غارت، تحصن و اعتراض و شیوع بیماری ها کمتر توانسته بود این کار را سبب شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، بازارها در همه شهرهای ایران در گذشته به طور معمول در مرکز شهر واقع بودند که علاوه بر مرکز جغرافیای شهر، مرکز سیاسی و ثقل شهر محسوب می شد.

تعطیلی بازار در آن زمان به معنای تعطیلی نبض تجاری شهر بود و بازاریان به جهت نفوذ اجتماعی و اقتصادی نقشی تعیین کننده داشتند و تصمیم بازاریان نسبت به تعطیلی مغازه ها برای شهر علاوه بر تبعات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، بار روانی هم داشت.

تعطیلی بازار حالت نمادین دارد و تا زمانی که بازار اصلی تعطیل نشود، تعطیلی شهر محسوس نیست؛ برای مثال در دوران انقلاب مشروطه وقتی در شهر ها تحصن شد در تاریخ اینگونه روایت می شود که در ابتدا بازاریان تحصن کردند و مغازه ها را بستند.

در تاریخ ارومیه بارها شاهد بودیم که وقتی اجنبی ها این شهر را تصرف می کنند، مردم بازار را تعطیل می کنند و نیروها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعطیلی کم سابقه بازار تاریخی ارومیه

تعطیلی کم سابقه بازار تاریخی ارومیه