مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 07:152020-12-03بين الملل

آمریکا دیپلمات های خود در عراق را کاهش می دهد


سفارت آمریکا در بغداد تصمیم گرفته است که برخی از کارمندان خود را به دلایل امنیتی از عراق خارج کند، زیرا در ماه های اخیر منافع آمریکا در این کشور هدف حملات موشکی قرار گرفته است.

- سفارت آمریکا در بغداد تصمیم گرفته است که برخی از کارمندان خود را به دلایل امنیتی از عراق خارج کند، زیرا در ماه های اخیر منافع آمریکا در این کشور هدف حملات موشکی قرار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یک منبع عراقی به خبرگزاری فرانسه گفت: این یک خروج جزیی است که بر اساس نگرانی های امنیتی آمریکایی ها انجام می شود، آنها باید بازگردند و این فقط یک اقدام احتیاطی است .

این منبع عراقی همچنین اظهار کرد: از کاخ سفید به ما اطلاع داده اند دیپلمات های اصلی از جمله سفیر، در بغداد می مانند و هیچ شکاف دیپلماتیک وجود ندارد .

یک مقام دیگر عراقی، بدون اعلام تعداد دیپلمات های آمریکایی که از عراق خارج می شوند، بیان کرد که این خروج نسبی برای به حداقل رساندن ریسک است.

وزارت امور خارجه آمریکا با یادآوری اینکه امنیت نمایندگان آمریکا و همچنین شهروندان و تأسیسات آن اولویت اصلی ماست از اظهار نظر خودداری کرد، در حالی که تصریح کرد که متئو تولر، سفیر آمریکا، در بغداد خواهد ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا دیپلمات های خود در عراق را کاهش می دهد

آمریکا دیپلمات های خود در عراق را کاهش می دهد