مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 03:402020-12-03سياسي

ارتباط استجابت دعا با توبه


هنر توبه در آن است که موانع مهم استجابت دعا را رفع می کند موانعی که انسان را از دریافت رحمت بی منتهای پروردگار متعال محروم ساخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، توبه در لغت به معنای رجوع و بازگشت از گناه است و در اصطلاح عبارت است از رجوع از طبیعت [حیوانی] به سوی روحانیت نفس بعد از آنکه به واسطه معاصی و کدورت نافرمانی، نور فطرت و روحانیت محجوب به ظلمت و طبیعت شده است.

آیت الله حسین مظاهری از اساتید اخلاق حوزه علمیه پیرامون استجابت دعا و ارتباط آن با توبه می گوید: فایده مهم و اساسی که توبه به همراه دارد، تأثیر برجسته در استجابت دعا است.

پس از تحقّق توبه، به سبب طهارت روحی که نصیب تائب شده است، به خدای خویش نزدیک می گردد و می تواند خود را در مجاورت خداوند رحمان، حس نماید.

خداوند هیچگاه از بندگان خود دور نمی شود و همواره از رگ گردن به آدمیان نزدیک تر است: نحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرید [1] یار نزدیک تر از من به من است وین عجب بین که من از وی دورم / ‬ با که این راز توان گفت که او در کنار من و من مهجورم ولی این گناهان و اعمال زشت آنهاست که بین آنان و خداوند فاصله می اندازد و حجابی ایجاد می کند که مانع استجابت دعا و بهره مندی از فیوضات ربّانی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط استجابت دعا با توبه

ارتباط استجابت دعا با توبه