مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 00:252020-12-02پزشكي

کووید-19 افسردگی بارداری و بعد زایمان را افزایش می دهد


پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که نگرانی های ناشی از کووید-19، میزان اضطراب و افسردگی زنان را دوره بارداری و پس از زایمان افزایش داده است.

- پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که نگرانی های ناشی از کووید-19، میزان اضطراب و افسردگی زنان را دوره بارداری و پس از زایمان افزایش داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، اگرچه زایمان غالبا با خوش بینی و اشتیاق همراه است اما تقریبا 10 تا 20 درصد زنان، چالش های بهداشت روان را در هفته های پیش و پس از تولد تجربه می کنند.

افسردگی، اضطراب و اختلالات مرتبط با حادثه می توانند با افزایش استرس مربوط به بارداری و تجربه های پس از زایمان تشدید شوند اما مشخص نیست که چگونه عوامل استرس زای ناشی از یک بیماری همه گیر می تواند بر این عوارض اثر بگذارد.

پژوهشگران بیمارستان بریگهام و زنان (BWH) آمریکا در پروژه جدیدی، به بررسی زنان باردار و زنانی پرداختند که به تازگی زایمان کرده بودند.

آنها میزان افسردگی، اضطراب عمومی و نشانه های استرس پس از سانحه را که با نگرانی های ناشی از کووید-19 تشدید می شوند، مورد بررسی قرار دادند.

سیندی لیو (Cindy Liu)، از پژوهشگران این پروژه گفت: می دانیم که دوره زایمان، زمانی است که زنان نسبت به نگرانی های مربوط به بهداشت روان آسیب پذیر می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کووید-19 افسردگی بارداری و بعد زایمان را افزایش می دهد

کووید-19 افسردگی بارداری و بعد زایمان را افزایش می دهد