مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 22:102020-12-02سياسي

نگذارید نام «شجریان» محل اختلاف افکنی ها باشد


یک روزنامه نگار موسیقی بر این باور است که اصرار بر انتخاب زادروز محمدرضا شجریان به عنوان روز ملی موسیقی، انتخابی برای ایجاد همدلی و حتی برانگیختن احترامی بیشتر برای استاد فقید موسیقی ایران نیست، - بلکه فقط انتخابی برای ایجاد تفرقه ی بیشتر است .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آرش نصیری _ روزنامه نگار و مدیر برنامه هزارصدا _ در یاداشتی با عنوان من اگر جای همایون شجریان بودم! ، درباره پیشنهاد ثبت روز اول مهرماه، زادروز زنده یاد شجریان به نام روز ملی موسیقی، نقطه نظراتی را مطرح کرده است.

خانه موسیقی به تازگی با انتشار گزارشی از عملکرد خود برای نام گذاری روزی به نام موسیقی، اعلام کرد که در ابتدای مهر ماه با ارسال نامه ای به وزیر ارشاد، درخواست کرده که یکم مهر ماه، مصادف با زادروز تولد محمدرضا شجریان، به عنوان روز ملی موسیقی ثبت شود؛ البته این درخواست پیشترها درباره سالروز تولد فارابی هم از سوی این نهاد صنفی مطرح شده بود که در آن زمان به دلیل آنچه از سوی خانه موسیقی کم لطفی مسئولان دولتی وقت عنوان شد، در نهایت مورد تصویب قرار نگرفت.

اما با درگذشت محمدرضا شجریان گزینه ای دیگر (تولد استاد آواز ایران) هم برای نام گذاری روز موسیقی، پیش روی اهالی هنر قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگذارید نام «شجریان» محل اختلاف افکنی ها باشد

نگذارید نام «شجریان» محل اختلاف افکنی ها باشد