مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 21:252020-12-02بين الملل

قانونگذاران جمهوریخواه آمریکا ترامپ را به مبارزه می طلبند


رییس کمیته خدمات مسلح مجلس سنای ایالات متحده و سایر قانونگذاران جمهوریخواه آمریکا تهدید رییس جمهور این کشور مبنی بر وتوی بودجه دفاعی را رد کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سناتور جیم آینهوف رییس کمیته خدمات مسلح در مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه خطاب به خبرنگاران از عدم موافقت خود و شماری دیگر از قانونگذاران جمهوریخواه با تهدید دونالد ترامپ به وتوی بودجه عظیم دفاعی این کشور خبر داد.

این در حالی است که ترامپ روز سه شنبه در پیامی در توییتر نوشت که سند مجوز دفاع ملی سالانه را که یک لایحه 740 میلیارد دلاری به منظور تعیین خط مشی برای پنتاگون است، وتو [رأی منفی] خواهد کرد.

ترامپ دلیل وتوی خود را عدم گنجاندن بندی در این لایحه برای حذف قانون فدرال حفاظت از شرکتهای فناوری همچون فیسبوک و توییتر عنوان کرد.

گفتنی است که سند مجوز دفاع ملی از سال 1961 میلادی هرسال تصویب شده است؛ و یکی از معدود لوایح مهمی است که تصویب آن یک باید است؛ زیرا این سند ناظر و حاکم بر همه موارد از افزایش دستمزد برای نیروها و شمار هواپیماهای خریداری شده گرفته تا بهترین شیوه رقابت با چین و روسیه است.

از سوی دیگر، آدام کینزینگر یکی از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز در پیام توییتری نوشت که در صورت رأی منفی (وتوی) ترامپ به این لایحه، به لغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانونگذاران جمهوریخواه آمریکا ترامپ را به مبارزه می طلبند

قانونگذاران جمهوریخواه آمریکا ترامپ را به مبارزه می طلبند