مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 21:202020-12-02اقتصادي

30 هزار هکتار از اراضی دیم خرم آباد هرساله به صورت آیش باقی می مانند


مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد از توسعه کشت گیاه علوفه ای ماشک مخلوط با گیاهان قیم تریتیکاله و جو در تناوب با غلات دیم در حوزه شهرستان خبر داد.

- ایسنا/لرستان مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد از توسعه کشت گیاه علوفه ای ماشک مخلوط با گیاهان قیم تریتیکاله و جو در تناوب با غلات دیم در حوزه شهرستان خبر داد.

مراد بیرانوند 12 آذرماه، اظهار کرد: در حوزه عمل این مدیریت حدود 30 هزار هکتار از اراضی دیم هرساله به صورت آیش باقی می مانند ضمن اینکه بخشی از این اراضی در پاییز زیر کشت حبوبات انتظاری و بخش دیگر در بهار زیر کشت محصولات بهاره دیم قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: در بخش قابل توجهی از این اراضی؛ عملیات به زراعی و حفظ رطوبت صورت گرفته و به صورت آیش نکاشت برای کشت پاییزه سال بعد مهیا می شوند و عملاً هیچ گونه درآمدی برای کشاورز در طول یک سال در بر ندارد.

در این راستا جهاد کشاورزی با برنامه ریزی و تدابیری که اتخاذ کرد سهمیه کشت ماشک علوفه ای برای این اراضی آیش در نظر گرفت؛ به این ترتیب که برنامه توسعه کشت مخلوط ماشک با جو و تریتیکاله در تناوب با غلات به منظور تأمین بخشی از علوفه دام با کیفیت مورد نیاز دامداران در دستور کار مراکز تابعه شهرستان قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 هزار هکتار از اراضی دیم خرم آباد هرساله به صورت آیش باقی می مانند

30 هزار هکتار از اراضی دیم خرم آباد هرساله به صورت آیش باقی می مانند