مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 20:452020-12-02بين الملل

افزایش رقابت چین و آمریکا در آفریقا در دولت بایدن


یک کارشناس مسائل آفریقا، اظهار کرد: دولت بایدن تلاش خواهد کرد که روابط تجاری خود را با کشورهای آفریقایی گسترش داده و به موضوعاتی همچون بهداشت و حقوق بشر در این کشورها توجهات جدی تری داشته باشد.

- جواد قنادباشی در گفت وگو با ایسنا، در ارتباط با سیاست خارجی دولت بایدن در رابطه با آفریقا و تفاوت آن با دولت ترامپ خاطرنشان کرد: آقای ترامپ سیاست ویژه ای را در مورد آفریقا به کار گرفت که این باعث برانگیخته شدن احساسات ضد آمریکایی در آفریقا شد.

چنان که بعضا تجمعاتی در برخی از کشورهای آفریقایی در اعتراض به نوع ادبیات ترامپ در مورد کشورهای آفریقایی و سیاه پوستان برگزار شد.

وی با بیان این که به طور کلی دموکرات ها و جمهوری خواهان در نوع برخورد با آفریقا دارای یک سری دیدگاه های مشترک هستند ولی در برخی امور متفاوت از همدیگر عمل می کنند، اظهار کرد: دموکرات ها به خصوص در دوران اوباما تلاش کردند که با کشورهای آفریقایی رابطه جدی تری برقرار کنند و حضور خود را در این منطقه گسترش دهند، در زمان آقای کلینتون نیز شاهد ایجاد یک فصل تازه در روابط آفریقا و آمریکا بودیم.

وی با بیان این که رویکرد دموکرات ها در موضوع آفریقا افزایش تعاملات اقتصادی و توجه جدی تر به موضوع حقوق بشر است گفت: ولی جمهوری خواهان به طور معمول چندان رویکردی جهت همکاری با آفریق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش رقابت چین و آمریکا در آفریقا در دولت بایدن

افزایش رقابت چین و آمریکا در آفریقا در دولت بایدن