مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 19:552020-12-02بين الملل

حضور 20 هزار مزدور خارجی در لیبی یک «بحران جدی» است


نماینده موقت سازمان ملل در لیبی حضور نیروهای جنگجو و مزدور خارجی در مناطق تحت حاکمیت این کشور آفریقای شمالی را یک «تخلف فاحش» خواند.

- نماینده موقت سازمان ملل در لیبی حضور نیروهای جنگجو و مزدور خارجی در مناطق تحت حاکمیت این کشور آفریقای شمالی را یک تخلف فاحش خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، استفانی ویلیامز نماینده موقت سازمان ملل برای لیبی روز چهارشنبه هشدار داد که دست کم 20 هزار نیروی جنگجو و مزدور خارجی در لیبی حضور دارند که با توجه به سرازیر شدن تسلیحات به این کشور جنگ زده در آفریقای شمالی، این نیروها عامل بروز یک بحران جدی هستند.

این مقام سازمان ملل در یک نشست آنلاین با عنوان همایش گفتگوی سیاسی لیبی گفت: این نقضِ تکان دهنده حاکمیت لیبی است… نقضِ فاحش تحریم تسلیحاتی .

گفتنی است، 75 عضو شرکت کننده در این همایش می کوشند تا طرفهای درگیر در لیبی را متقاعد کنند که بر سر سازوکارِ تشکیل یک دولت انتقالی برای هدایت این کشور در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی دسامبر 2021 به توافق برسند.

شایان ذکر است که برگزاری این همایش بخشی از اقدامات سازمان ملل با هدف پایان دادن به خشونت و ناآرامی ها در لیبی، یکی از تولیدکنندگان مهم نفت است که از سال 2011 و در پی برکناری و قتل معمر قذافی رهبر این کشور تاکنون شاهد ناآرامی و خشونت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور 20 هزار مزدور خارجی در لیبی یک «بحران جدی» است

حضور 20 هزار مزدور خارجی در لیبی یک «بحران جدی» است