مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 18:302020-12-02پزشكي

2200 تخت آی سی یو در مراکز درمانی کشور راه اندازی شد


معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وجود چهار هزار و 500 تخت دولتی در بخش آی سی یو در زمان شیوع کرونا گفت: 2 هزار و 200 تخت دیگر در این بخش راه اندازی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازچهار هزار و 500 تخت دولتی در بخش آی سی یو وجود داشت و اکنون 2 هزار و 200 تخت دیگر راه اندازی شده است.

جان بابایی با بیان اینکه کمتر از 10 درصد از تجهیزات بیمارستانی وارداتی است، تاکید کرد: توانمندی تولید این تجهیزات نیز در داخل کشور وجود دارد.

به گفته وی کشور در اوایل شیوع کرونا با کمبود تجهیزات مواجه بود اما پس از مدت زمان کوتاه به صادر کننده لوازم حفاظتی و کمک تنفسی تبدیل شد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت های تولید کننده داخلی علاوه بر تأمین نیاز داخل می توانند مابقی تولیدات را به کشورهای دیگر صادر کنند.

جان بابایی با اشاره به آماده ساختن 20 هزار نقاهتگاه در کشور در نخستین روزهای شیوع کرونا گفت: متأسفانه خانواده بیماران از این نقاهتگاه ها استقبال چندانی به عمل نیاوردند.

وی افزود: در مناطقی از کشور برای بیمارانی که از شرایط ایزوله شدن و جدایی از خانواده برخوردار نیستند، در مدت یک هفته نقاهتگاه راه اندازی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2200 تخت آی سی یو در مراکز درمانی کشور راه اندازی شد

2200 تخت آی سی یو در مراکز درمانی کشور راه اندازی شد