مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 18:252020-12-02اقتصادي

بودجه سال 1400 سینما و تئاتر روی کاغذ چقدر است؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فزهنگی خبرگزاری دانشجو، اگرچه امسال به دلیل شرایط نابسامان مالی و اعتباری دولت و نیز بحران کرونا عرصه های هنری با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و می کنند، - لایحه بودجه سال آینده با افزایش حدود 100 میلیارد تومانی برای دو حوزه سینما و تئاتر (در مجموع) نسبت به سال گذشته تنظیم شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فزهنگی خبرگزاری دانشجو، اگرچه امسال به دلیل شرایط نابسامان مالی و اعتباری دولت و نیز بحران کرونا عرصه های هنری با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و می کنند، اما سال آینده در دو حوزه سینما و تئاتر با افزایش بودجه مواجه خواهیم بود؛ این رقم ها بیشتر روی کاغذ ثابت مانده و آنچه بعد ها تخصیص پیدا می کند بسیار کمتر از اعداد درج شده در لایحه بودجه است.

با این حال هر دو حوزه در لایحه با افزایش بودجه روبرو هستند هر چند نسبت آن ها متفاوت است.

براین اساس برای سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری که سال قبل 210 میلیارد تومان بودجه داشت، 275 میلیارد تومان مصوب شده است.

این سازمان زیرمجموعه های مختلفی دارد که برای هر کدام جداگانه ردیفی مشخص شده؛ برای مثال حمایت از جشنواره فیلم فجر 20 میلیارد و 200 میلیون تومان و حدود 172 میلیارد تومان هم برای حمایت و گسترش سینمای ملی درنظر گرفته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه سال 1400 سینما و تئاتر روی کاغذ چقدر است؟

بودجه سال 1400 سینما و تئاتر روی کاغذ چقدر است؟