مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 18:252020-12-02اقتصادي

289 هزار هکتار کشت پاییزه غلات در اردبیل


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال زراعی جاری 289 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل به کشت پاییزه غلات اختصاص یافته است.

- خلیل نیکشاد 12 آذر در جریان بازدید از کشت پاییزه در پارس آباد اظهار کرد: کشت پاییزه در استان اردبیل از مهرماه شروع شده و پیش بینی می شود تا پایان آذرماه این فرآیند ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: کشت پاییزه در استان اردبیل از سواحل قزل اوزن در خلخال شروع شده و تا آخر آذرماه در سواحل ارس و در شهرهای زرخیر پارس آباد و بیله سوار به اتمام می رسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از اقبال کشاورزان به کشت غلات به ویژه گندم خبر داد و گفت: یکی از علل اقبال کشاورزان به کشت گندم، افزایش قیمت این محصول است که به نسبت سال های گذشته تا چهار هزار تومان افزایش یافته است.

نیکشاد افزود: افزایش قیمت غلات و خرید تضمینی آنها در سال زراعی جاری 40 تا 80 درصد بوده که این خود مشوقی برای افزایش تولید محصولات استراتژیک نظیر گندم و جو است.

وی با قدردانی از اعلام به موقع قیمت خرید تضمینی این محصولات برای تشویق و ترغیب کشاورزان به کشت غلات خاطر نشان کرد: امیدواریم در اراضی آبی و دیم استان وضعیت مطلوبی را در کشت سال زراعی جاری شاهد باشیم که قطعا با نزول رحمت الهی در ماه های اخیر این امر محقق خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

289 هزار هکتار کشت پاییزه غلات در اردبیل

289 هزار هکتار کشت پاییزه غلات در اردبیل