مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 07:402020-12-02دانش

شباهت زندگی اجتماعی زنبور عسل و انسان شگفت آور است


محققان می گویند زندگی اجتماعی زنبور عسل و انسان بسیار شبیه به هم است و یافتن چنین شباهت هایی می تواند به کشف اصول جهانی زیست شناسی کمک کند.

- محققان می گویند زندگی اجتماعی زنبور عسل و انسان بسیار شبیه به هم است و یافتن چنین شباهت هایی می تواند به کشف اصول جهانی زیست شناسی کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، در یک اتفاق جالب، محققان شباهت غیر منتظره و بسیار جالبی را بین زندگی اجتماعی انسان و زنبور عسل کشف کرده اند.

محققان دانشگاه ایلینوی اوربانا مدتی است که مشغول تحقیقات روی زنبورهای عسل هستند و اکنون در جدیدترین مطالعه خود، شبکه های اجتماعی زنبورهای عسل و نحوه رشد آنها را اندازه گیری کرده اند.

محققان در این مطالعه متوجه برخی شباهت های دقیق و عینی با شبکه های اجتماعی انسان ها شدند.

علاوه بر این، این شباهت ها با مدل سازی نظری جدید که ابزار فیزیک آماری را برای زیست شناسی سازگار می کند، به طور کامل توضیح داده شد.

این تئوری که در آزمایشات تأیید شده است، حاکی از آن است که بین زنبورهای عسل تفاوت های فردی وجود دارد، همانطور که بین انسان ها نیز وجود دارد.

محققان در کارهای قبلی خود این پرسش را برای خود مطرح کرده بودند که زنبورهای عسل در هنگام ملاقات با سایر زنبورها چقدر وقت می گذارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شباهت زندگی اجتماعی زنبور عسل و انسان شگفت آور است

شباهت زندگی اجتماعی زنبور عسل و انسان شگفت آور است