مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 06:402020-12-02اقتصادي

تأثیر 81 درصدی کالاهای غیرخوراکی در نرخ تورم تهران


معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: ضریب اهمیت کالاهای غیرخوراکی در نرخ تورم این استان 81 درصد است - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: ضریب اهمیت کالاهای غیرخوراکی در نرخ تورم این استان 81 درصد است در حالی که این رقم برای متوسط کشوری به 72.

7 درصد می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، مسعود افشین روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاثیرگذاری کالاهای خوراکی و غیرخوراکی در نرخ تروم استان های مختلف متفاوت است تا جایی که ضریب اهمیت کالاهای خوراکی در استان ایلام به 35.

3 درصد و در استان تهران 19 درصد می رسد.

به گفته وی از نظر ضریب اهمیت کالاهای غیرخوراکی، استان تهران بیشترین ضریب اهمیت را دارد تا آنجا که رقم 81 درصدی را برای خود به ثبت رسانده است.

وی اظهار داشت: در استان های پردرآمدی مانند تهران که سهم کالاهای بادوام غیرخوراکی و خدمات در سبد خانوار بیشتر است، به دلیل کمتربودن نرخ تورم ماهانه در گروه کالاهای غیرخوراکی، نرخ تورم ماهانه رقم پایین تری به شمار می آید و شاهد این موضوع کاهش قیمت خودرو و کالاهای با دوام مثل لوازم خانگی در آبان ماه بود که از دلایل مهم کاهشی شدن تورم استان تهران به شمار می رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر 81 درصدی کالاهای غیرخوراکی در نرخ تورم تهران

تأثیر 81 درصدی کالاهای غیرخوراکی در نرخ تورم تهران